Стабілізатори необхідні для утримання кузова автомобіля максимально паралельно відносно поверхні. Вони утримують в поворотах автомобіль, не допускають сильного крену. Являють собою тягу, яка з'єднує підрамник з колесом.
Втулки стабілізатора
Втулки призначені для того, щоб стабілізатор скручувався різноспрямовано. Після закінчення терміну деталі приходять в непридатність, підвіска потребує ремонту.
Деталі виготовляють з двох матеріалів:
Втулка стабілізатора потребує заміни, якщо:
- чути стукіт в підвісці. Він буде помітний не тільки на ямах, але і в поворотах;
- авто стало хитким, відчуваються сильні крени;
- з'явилося поперечне розгойдування кузова;
- зайвий люфт керма;
- «клювки» при гальмуванні;
Виробники автомобілів рекомендують міняти деталі кожні 40 000 кілометрів. Досвідчені майстри радять робити заміну, орієнтуючись на стан підвіски, вузлів.
Як перевірити несправність?
Існує кілька народних способів перевірки несправностей:
- Найпоширеніший, проїхати через перешкоду або «лежачого поліцейського» навскоси. Якщо деталі пора міняти, буде чути стукіт в районі педалей. Це свідчить про сильне зношування.
- Вивернувши колесо можна спробувати розгледіти гумки стабілізатора або качнути його самого. Чути стукіт, скрегіт - потрібна заміна.
- Заїхати на яму, естакаду або підйомник, інструментом (монтажка, лом, лопатка, великий ключ) впертися в днище і качнути авто в районі кріплення деталей. Якщо є люфт, потрібна заміна.
Сайлентблок стабілізатора
Гумовометалічний шарнір, який складається з двох втулок, між якими знаходиться гумова прокладка.
Сайлентблоки з'єднують деталі підвіски, вони гасять коливання кузова під час руху. Встановлено ззаду і спереду.
Автовиробники рекомендують заміну кожні 50 тисяч кілометрів. Підвіска потребує ремонту, якщо:
- автомобіль погано керується;
- в повороти входить невпевнено;
- загнати машину на яму, візуально розглянути гумову частину деталі. Вона повинна бути без тріщин і пошкоджень;
- немає розвалу-сходження;
- візуально перевірити люфт деталей, якщо він присутній, необхідна заміна.
Які встановлювати?
Гумова прокладка існує двох видів:
Поліуретанові прокладки краще гумових за всіма показниками. У них лише один недолік - вартість. Вони дорожче гумових в кілька разів. Але такі витратні матеріали рідше змінюються, підвищують керованість, поліпшують ходові якості.