Опори для двигуна і коробки передач - що це?
Опора двигуна - це кріплення для монтажу на авто силового агрегату. Опора відома також під назвою «гітари», або "подушки", оскільки її конфігурація схожа на ці предмети. Зазвичай використовується кілька подушок (як правило, 3). Їх завдання - гасити вібрації двигуна і утримувати його на місці. Яким би досконалим не був двигун внутрішнього згоряння, він при роботі вібрує. Використання кріплення допомагає також зберегти мотор в робочому стані при пересуванні по поганих нерівних дорогах.
Спочатку опори виготовлялися як примітивні металеві конструкції, які жорстко закріплювали мотор. Згодом вони були оснащені гумовими подушками, що підвищують пружність. Опори, що складаються з металу і гуми, застосовуються до цього дня. Конкретне місце установки подушки залежить від того, де саме знаходяться КП і силовий агрегат, тобто від марки автомобіля.
Особливості конструкції, класифікація
Гумометалеві опори мають гранично просту конструкцію: 2 сталеві пластини з прокладкою, виконаною з добротної гуми. Така конструкція обходиться найдешевше і є найбільш поширеною. В окремих моделях в подушки вбудовані пружини і буфери для пом'якшення ударів. У нових автомобілях опори оснащені поліуретановими подушками, оскільки цей матеріал особливо стійкий до зношування.
Більш сучасний варіант - гідравлічні опори. Їх особливість в тому, що вони підлаштовуються під роботу мотора і здатні погасити різні вібрації. Подушка представлена ??двома камерами, заповненими антифризом або спеціальною рідиною, розділеними мембраною. Завдання останньої - усунення незначних вібрацій. Сильніші вібрації гасяться шаром рідини. Залежно від способу управління, розрізняють такі різновиди опор:
- механічні (настроюються індивідуально для кожної марки авто);
- з електронним управлінням - їх, в основному, встановлюють на дорогих моделях авто. У кожному конкретному випадку жорсткість конструкції змінюється автоматично;
- динамічні опори, засновані на використанні спеціальної магнітної рідини, показник в'язкості якої змінюється магнітним полем, керованим автомобільними електронними системами.
В основному, поширений перший варіант, оскільки вартість інших досить висока, а будова - складніша. Як масовий варіант вони використовуватися не можуть.
Специфіка експлуатації, причини зносу
Навантаження на подушки досить великі, оскільки вони виявляються залученими, коли працює силовий агрегат. Пікові навантаження припадають на запуск і зупинку авто. Якщо конструкція виявляється зламаною, навантаження на мотор підвищується, і зростає ризик поломки. Ознаками несправності є наявність тріщин і розривів на поверхні при плановому огляді. Насторожуючими «симптомами» також є:
- поштовхоподібне перемикання швидкостей;
- сильна вібрація при запуску двигуна.
Якщо спостерігається щось подібне, то необхідна покупка нового комплекту опор і виконання робіт по їх заміні. Для авто, оснащених гідравлічними «подушками», алгоритм тестування - наступний: завести мотор при відкритому капоті, а потім проїхати на невелику відстань вперед / назад. При несправних опорах силовий агрегат зміщується при запуску мотора і повертається на вихідну позицію при зупинці (це супроводжується характерними звуками). Щоб зберегти опори в цілості якомога довше, не слід різко «газувати» з місця, перетинати нерівності дороги на невисокій швидкості. При цьому вібрація мотора буде мінімальною, а, значить, і подушка буде навантажена менше. Купити подушку двигуна Ауді 100 ви зможете в інтернет-магазині EXIST за помірною ціною, з доставкою по Україні.