Подушки для КП і силового агрегату - для чого вони потрібні?
Опора (гітара, подушка) силового агрегату - це конструкція, призначена для закріплення мотора на автомобілі і гасіння вібрацій, що неминуче виникають при роботі двигуна. Як правило, застосовують кілька опор (найчастіше, 3). Основне їх призначення - гасіння вібрацій і підтримку статики двигуна. Будь-який силовий агрегат, як би бездоганно він не був зібраний, вібрує в робочому стані. Опори також допомагають зберегти двигун в цілості при пересуванні по дорогах з нерівним покриттям.
Перші подушки представляли собою конструкції з металу, на яких жорстко закріплювався двигун. Згодом опори були вдосконалені: вони обладналися подушками з гуми, які робили конструкцію більш пружною. Такі вироби з гуми і металу, прості і відносно недорогі, застосовуються до сьогоднішнього дня. Місце монтажу опори залежить від марки авто і визначається місцем розташування силового агрегату і коробки передач.
Різновиди подушок, конструкція
Найпростішими і поширеними є гумометалеві опори. Вони складаються з двох міцних сталевих пластин з прокладкою з гуми, стійкої до зносу. Конструкція проста, зручна і недорога, тому поширена більше інших. Окремі модифікації містять пружини і буфери, щоб пом'якшувати удари. В автомобілях спортивного типу замість гуми використовується поліуретан, оскільки його стійкість вище.
Опори гідравлічного типу - більш сучасний і прогресивний варіант. Специфіка конструкції в тому, що вона здатна погасити різні типи робочих вібрацій, оскільки підлаштовується під роботу двигуна. Вона складається з 2 камер, наповнених гідравлічної рідиною або антифризом. Камери розділені між собою мембраною (вона призначена для гасіння незначних коливань. Сильні вібрації погашаються рідиною.
Існує така класифікація подушок для автомобільного мотора:
- механічні. Налаштування проводиться для кожного авто індивідуально;
- з електронним типом управління. Як правило, такі подушки використовуються на сучасних, дорогих автомобілях. Зміна жорсткості опори автоматизовано;
- динамічні. Їх робота заснована на застосуванні спеціальних магнітних рідин. Магнітне поле, кероване електронною системою, змінює ступінь в'язкості робочої рідини.
З трьох описаних варіантів перший - найпопулярніший, так як він найбільш дешевий. Дві останні конструкції обходяться занадто дорого і мають досить складний пристрій.
Основні причини поломок опор, специфіка використання
Подушка зазнає суттєвих навантаження в той момент, коли двигун знаходиться в робочому стані. Пік навантажень доводиться на запуск силового агрегату і його зупинку. При несправності «гітари» мотор відчуває набагато більші навантаження, ймовірність виходу його з ладу зростає. Несправність можна виявити при плановому огляді. Вона проявляє себе тріщинами і розривами на поверхні опори. На поломку вказують і такі ознаки:
- перемикання швидкостей ривками;
- підвищена вібрація при пуску двигуна.
Поява подібних «симптомів» - сигнал до покупки нових опор та їх заміни. Якщо авто обладнане гідравлічної подушкою, його можна протестувати в такий спосіб: запустити двигун при відкритому капоті, потім трохи проїхати вперед-назад. Якщо опора несправна, зміщення мотора можна розпізнати по характерному звуку. Щоб подушка прослужила якомога довше, необхідно дещо пом'якшити стиль їзди: чи не рушати з місця занадто різко, що не долати на великій швидкості виїмки і горби на дорозі. Зниження вібрацій веде до того, що навантаження на мотор буде мінімізована. Придбати подушку двигуна Ауді А8 ви зможете на сайті інтернет-магазину EXIST. За бажанням покупця можлива доставка покупок по Україні.